Systemet kan udsende kommunikation via email, nemsms og digital post.
Før dette virker skal der oprettes en serviceaftale for Print på Serviceplatformen. Denne oprettes typisk af en leverandør og godkendes efterfølgende af kommunens IT-afdeling. Desuden skal der oprettes materialer på e-Boks til dokumenter og sms. Dette kan gøres af en af kommunens super admins på e-Boks.
Når serviceaftalen er godkendt, skal der åbnes for dataadgang. Dette gøres ved at anmode om åbning via Serviceplatformens Helpdesk. Der skal bruges UUID'et for serviceaftalen, kommunens Kombit sysid for e-Boks og id'erne for de oprettede materialer.
Brug formularen her til indsendelse af data så Bellcom kan anmode om åbning. Der er også velagt en vejledning til oprettelse af materialerne på e-Boks.
http://valghalla.dk/content/tilslutning-til-eboks
Når der er etableret serviceaftaler til afsendelse af e-boks beskeder skal følgende formular udfyldes og sendes til helpdesk@serviceplatformen.dk
vejledning_til_digital_post_print_og_nemsms_bilag_a.docx